8 Ocak 2017 Pazar

Bana "Ekmek gibi ellerin var" derdi...



Çok küçükken öğrettiler
Yerdeki ekmeği öpüp, alnımıza değdirerek yükseklere kaldırmayı
Nimetti o, taze bayat demeden,kırıntısını dahi ziyan etmeden yenmeliydi
Yeminin bile "ekmek çarpsın" deneni daha makbule geçerdi
"Bir ekmek parası" diye el acardı dilenci
Birilerinin ekmeğine yağ sürenler vardı elbet ama
Birini ekmeğinden etmek en fena şeydi.
Ekmek elden su gölden geçinenler kınanır,
Ekmeğini taştan çıkaranlarsa  hep takdir edilirdi.
Masumun kanına  doğradığı ekmeği
Sofrasından eksik etmezdi cani
Son zamanlarda aslanın ağzındaki ekmek midesine inmişti
Bir şarkı dolandı bugünlerde dilime
"Seviyorum seni ekmeği tuza banıp yer gibi
Geceleyin ateşler içinde uyanarak
Ağzımı musluğa dayayıp su içer gibi"
Ekmeği tuza banıp yerken bile mutlu olabilmekti sevgi

O bana" ekmek gibi ellerin var" derdi
Ekmek gibi bereketli ekmek gibi gerekli
Ekmek gibi sıcaktı ellerim madem neden o üşümeyi tercih etti.
O ellerimden mi ekmeğinden mi vazgeçti ?

Tuğba Sağlık Polat

3 yorum:

  1. Sevgili Tuğba canımmm yazdığın her yazı için yüreğine sağlık diyorum okadar güzel o kadar anlamlılarki küçücük bir paragrafta bile roman hikaye tadı alıyorum vesselam :) başarılarının devamını diliyorum ilham ışığının hiç sönmemesi dileklerimle ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Profil Hakanın gerçi anlarsın :) (GÜLSÜM BEN )

      Sil
    2. Cok tesekkur ederim Gülsumcum. Senin beğenmenin benim icin ayri bir onemi var cunku bende senin kaleminin takipcisiyim. Gundelik olaylari bile o kadar guzel ifade ediyorsun ki keyifle okuyorum. Ve biliyorum benim gibi düşünenler cok fazla. Bizleri seni okuyabilme zevkinden mahrum etme.

      Sil