27 Ekim 2016 Perşembe

MASUMİYET MÜZESİ

  
 






                    Orhan Pamuk, Kemal ile Füsun'un hikâyesini konu alan romanını yazdıktan dört yıl sonra, 2012'de, romanıyla aynı adı taşıyan müzeyi Çukurcuma'da açmış.
      Kitaba başladığımda elimden bırakamadım. Bu kitabı okurken , kahramanlarla birlikte kendi içime de yolculuklar yaptım diyebilirim. Dili oldukça akıcı ve tahlilleri tartışmasız mükemmeldi.
Romanda aşk, aşktan kaynaklanan mutluluk, acı ve acıdan duyulan haz anlatılıyor. Hiçbir zaman kaybolması istenmeyen anların eşyalarla canlı tutulmaya ve bugüne taşınmaya çalışılmasıda beni derinden etkiledi. Kitabi büyük bir zevkle okudum, müzeye gitmek için sabırsızlanıyordum. Ve oraya kitabı okuyup benim gibi büyülenen biri ile gitmek istiyordum ki aynı duygu yoğunluğunu hissedebilelim. Arkadaşıma önerdim ve oda okuyup  etkilenmiş ve müzeyi merak etmişti. Amacıma ulaşmıştım. Beyoğlu'nun antikalarla dolu sokağında müzeyi aramak da ayrı bir heyecandı. Müzede romanda anlatılan kahramanların kullandığı, giydiği, işittiği, gördüğü, biriktirdiği, hayal ettiği şeyler dikkatle düzenlenmiş kutu ve vitrinlerde sergilenmişti. Biz bu serüvende çok eğlendik kitabı okuyarak müzeyi gezmenizi şiddetle tavsiye ederim.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder